fredag 14. september 2012

Ja..sauer kan smile...og vise glede.....

Da jeg tidligere i uka kom opp til dyra på gården, så jeg at sauene hadde spist seg veldig ned på gresset i vinterhagen.
Storbonden hadde satt opp strømgjerdet uten å koble det til før han dro til det store utland.
I denne heldigvis så høyteknologiske verden, så var det bare å sende en tekstmelding om jeg kunne åpne grinda til det grønne matfatet til sauene. Joda...svaret kom raskt, og det var : JA..KLART DET!

Lykkelige sauer på nytt beite!


Så da jeg åpnet grinda og sa HVER SÅ GOD....SPIS, så jublet sauene, sprang ubestemt frem og tilbake, usikker på hvor de beste go-bitene var!!! Gjøa smilte virkelig fra øre til øre og spratt lykkelig rundt!
Jeg måtte virkelig sette meg på en stein og bare nyte denne enorme gleden over et nytt matfat.

2 poser med brødbiter gikk også unna i rekordfart, så det var nok sauens lykkelige dag.

Så da Tiger,n hadde fått sin porsjon med nytrukket fisk, strømgjerdet koblet på og jeg skulle starte på hjemveien, sa jeg til Gjøa: Er du glad nå, lille gull??? JAAAAA, svarte hun og smilte med litt saftig , grønt gress i munnvikene!
En må jo bare bli glad av slike stunder.
Heldige Tiger`n


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar