søndag 5. november 2017

Lykke? Ka e no det ?

Herlig med lørdag og fri fra jobb...da kan jeg sove lenge! 
Joda, det kunne jeg sikkert ha gjort, men hva er lenge? 

Klokken 07.05...da var jeg lys våken, og siden min kjære mann er i Malta, så hadde jeg faktisk sovet hele natta uten å bli vekket av snorking, prating eller andre aktiviteter som min kjære finner på om nettene! Det kan nevnes slåsskamper i en bar som resulterte i hjernerystelse for meg, påstår at vi har sengen full av maur, spiller poker, tar ned bilder fra veggen fordi han visstnok pusser opp soverommet vårt...ja, alt dette og mye annet som han styrer med i søvne!! Kan høres morsomt ut, men det er faktisk ganske så slitsomt til tider...både for meg og han!!
Så en hel natts søvn for meg når han er hjemme, er svært uvanlig !

I dyp konsentasjon...argaste guten, Knut`n !


Så derfor 07.05...helt utkvilt og klar for en ny dag ; ) Deilig !
Ryddet kjøkkenet før jeg  brygget meg en perfekt tekopp og supplerte med julebrødskiver med Heidalsost til frokost, mens jeg leste avisa og hørte på Nitimen ! Lørdagslykke !

Nesten litt adventstemning når jeg tok i bruk juletekoppen min.

Og da...på radioen var Einar Øverenget, Nitimens filosof intervjuet om hva lykke kunne være ?
Han sa mye om temaet, men essensen var at lykken kunne være svært så enkel...og egentlig så burde vi være flinke til å finne små hverdagsøyeblikk som for hver av oss gav oss lykke!

Da ble jeg glad og tok det til meg, for jeg tror at jeg er flink til å finne disse hverdagsøyeblikkene som gir akkurat meg en følelse av lykke! Mange synes nok jeg er treig, rar og litt sidrumpa, men det bryr jeg meg absolutt ikkje nokke om. Vi er alle vår egen lykkes smed !
Det er så mye trist å lese- og høre om og også oppleve, at for meg er det viktig å tenke at små gleder gjør dagen god for meg og kanskje også for dei rundt meg.

Hør kor bekken brusar...ja det var ikkje akkurat nokke bekk ditte,
men ei enorm elv som buldra !
I går ettermiddag var jeg på en etterlengtet tur opp til dyra på gården. 
Dagene er kjekke og travle, og ettermidagslyset forsvinner så tidlig etter at vi stilte klokken tilbake, så derfor har jeg ikke rukket å kommet meg til gårds for å hilse på den nye væren på gården,  før i går!
Åh..for en flott fyr Storbonden hadde skaffet til søyene...virkelig en ung sjarmør...flott i pelsen, store krummede horn og glimt i øyet !! Sjarmør i pels.
Tenke seg til for et godt liv den karen har.....et harem av damer, servert mat og drikke hver dag og masse frisk luft og stor boltreplass !! Lykke for han og søyene, og ikkje minst lykke for meg som kan få ta del i dette dyrelivet av og til !!
Og så katten da, som i det han hører stemmen min kommer til meg og lar meg hilse på han på katters vis, kjake mot kjake og snute mot snute!! Ja, kan man bedre ha det på en vindfull fredags ettermiddag i november..............fortsatt snøfritt og med plussgrader og litt regn i lufta????


Blir aldri lei av å dele tida mi med disse 4-beinte vennene !

Så i dag, etter frokost og nitimen, så var det på med regndress og slagstøvler, for det var absolutt på tide å få ryddet bort blomsterkrukker og plante noen blomsterløker før Kong Vinter gir oss minusgrader og snø.
Det er faktisk et kjekt arbeid å rydde og stelle ute en regnværsdag, bare man er kledd i varme og regntette klær.
Med en liten Rødstrupe som tilskuer og underholder, så blei krukkene tømt, noen fylt med nye vekster og noen pakker blomsterløker kjøpt til halv pris, plantet i jorden. Og er jeg heldig kan jeg til våren glede meg over tulipan- og påskeliljespirer...Allium, Solhatt og og små rosentrær som gir roser utover mot sommeren.


Litt ut av krukkene og litt nytt inn igjen.


3-4 timer gikk så fort og lykkelig over alt jeg fikk ordnet, så kjente jeg at det var på tide med litt mat igjen..............burde kanskje tæret litt på baconet rundt ribbene, men jeg gjentok suksessen med te og julebrødskiver ! Nam !

Det var da det tikket inn en melding fra ei god venninne: Du har ikkje tenkt deg på konsert i kveld da med The Brazz Brothers og Lerstad Skolekorps ??
Hadde jo tenkt ..og gjør det så gjerne !! Bursdagspresang fra meg, skreiv ho !!! 

Hurra for en lykke...og for en flott konsert !! Bare så imponert både over skolekorpset og gutta i bandet !! Ja, det virkelig svingte og eneginivået steig til faretruende rødt nivå !! Toppers !!



2 cheeseburgere på McDonald og middagen var unnagjort :)
En aldri så liten cowboystrekk på sofaen og klar for tv-kveldens høydepunkt, nemlig Lindmo !! Flinke Anne Lindmo...ho får det til, den kjella !
Uvant for meg å være sjef over fjernkontrollen en lørdag.....men veldig kjekt.
Men cowboystrekken resulterte i at søvnmønsteret blei kraftig forstyrra, og her sitter jeg da ...med Pc`n, klokka er laaaangt over midnatt og jeg er ikkje trøtt !!
Og i dag...eller rettere sagt i går, levde jeg virkelig opp til Einar Øverengets råd om å finne lykke i hverdagsøyeblikkene !!

Så nå skal jeg finne sengen...krype under den gode dundyna...se ut på den mørke himmelen og takke for dagen og si godnatt !



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar